A Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály tájékoztatja Önöket, hogy az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer (OKIR) továbbfejlesztésének eredményeként, az OKIR adatszolgáltatási lehetőségei, funkciói 2020. január 1-től megváltoznak. Az elektronikusan benyújtható ÁNYK alapú bevallások kiváltásra kerülnek egy új online űrlapkezelő és adatszolgáltató rendszerrel.
Az átállás az új elektronikus űrlapra az alábbi ütemezéssel és dátumokkal történik:
• 2019. december 15-től az OKIR rendszer nem fogad be a továbbiakban ÁNYK űrlapon történő adatszolgáltatást, mivel 2019. dec. 15 és 31. között történik meg a rendszer átállítása és az adatszolgáltatások új rendszerbe történő áttétele. Az átmeneti időszakban a KÜJ és KTJ számok igénylése zavartalanul működik 2019. december 27-ig.
• 2020. január 1-től az új online szolgáltatással teljesíthetők az adatszolgáltatások.
Az OKIRkapu adatszolgáltató rendszer az interneten a https://kapu.okir.hu/okirkapuugyfel/ linken érhető el.
Az OKIRkapuhoz a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) segítségével lehet hozzáférni. A KAÜ logint követően, a felhasználó környezetvédelmi adatszolgáltatásokat (adatcsomagokat) állíthat össze és küldhet be az általa képviselt szervezet nevében.
Az új online adatszolgáltatás keretében is lehetőség nyílik arra, hogy nagy mennyiségű adatszolgáltatás esetében XML-ben történő beküldéssel teljesítsék adatszolgáltatási kötelezettségüket. Az ehhez szükséges, megújult XML adatstruktúrák a fejlesztők számára az alábbi címen érhetők el: https://kapu.okir.hu/okirkapuugyfel/xmlapi
Az új online adatszolgáltatással kapcsolatos további információk, a rendszer elérhetősége az OKIR weboldalán kerül publikálásra: www.web.okir.hu
A működéssel kapcsolatos kérdéseiket, problémájukat a ktkf@em.gov.hu email címre küldhetik meg.